Serious How to get small wavy hair instead of loose/big wavy hair?

BrotherT

BrotherT

Amateur
Joined
Jul 26, 2020
Posts
389
Reputation
263
Time online
7d 23h 40m
Sorry for the spam xd but i got lots of questions about my hair.
I got type 2b hair (natural wavy) and my hair is thick and dense. Should i trim the density and it will have more tight waves or let it dense ?

Like i dont want big/loose wavey but small and defined wavy hair
 
Last edited:
BrotherT

BrotherT

Amateur
Joined
Jul 26, 2020
Posts
389
Reputation
263
Time online
7d 23h 40m
because waves are not the same as wavy hair :lul:
I edited it and wrote wavy hair , wdym waves and wavy hair arent the same?
 
alriodai

alriodai

done for
Joined
Sep 18, 2020
Posts
1,575
Reputation
3,257
Time online
22d 8h 43m
I edited it and wrote wavt hair , wdym waves and wavy hair arent the same?
Nigga JFL this is waves


and this is wavy
 
alriodai

alriodai

done for
Joined
Sep 18, 2020
Posts
1,575
Reputation
3,257
Time online
22d 8h 43m
Usually I don't shower my hair for weeks / months (but put cologne on it so it can smell good at least) and it looks way more defined naturally, try to curl it up like you see whenever you're not doing shit try to curl some of your wavy hair if you know what I mean, that's what I do
 
alriodai

alriodai

done for
Joined
Sep 18, 2020
Posts
1,575
Reputation
3,257
Time online
22d 8h 43m
Also if you do what I tell you it's gonna take a few months (3 or 2) but the results gonna be nice, you gonna go through an embarassing phase where some of your hair will look weird but after it will look amazing, I don't know how your hair reacts to things so I don't promise u anything
 
BrotherT

BrotherT

Amateur
Joined
Jul 26, 2020
Posts
389
Reputation
263
Time online
7d 23h 40m
Usually I don't shower my hair for weeks / months (but put cologne on it so it can smell good at least) and it looks way more defined naturally, try to curl it up like you see whenever you're not doing shit try to curl some of your wavy hair if you know what I mean, that's what I do
I get u, mt question was something like how to get more tight waves not loose waves , my fucking english is so bad
 
alriodai

alriodai

done for
Joined
Sep 18, 2020
Posts
1,575
Reputation
3,257
Time online
22d 8h 43m
I get u, mt question was something like how to get more tight waves not loose waves , my fucking english is so bad
Yup like I said, I know what u mean, you gotta not shower ur hair because if u shower it will go all oily, and curl ur hair so it will be tight, don't forget to put perfume on ur hair so it won't smell bad
 
BrotherT

BrotherT

Amateur
Joined
Jul 26, 2020
Posts
389
Reputation
263
Time online
7d 23h 40m
Yup like I said, I know what u mean, you gotta not shower ur hair because if u shower it will go all oily, and curl ur hair so it will be tight, don't forget to put perfume on ur hair so it won't smell bad
No ty xd
 
alriodai

alriodai

done for
Joined
Sep 18, 2020
Posts
1,575
Reputation
3,257
Time online
22d 8h 43m
Yeah but if you got natural wavy / curly then after you don't shower your hair gonna take the form of tight waves and after that you can shower your hair and it gonna be like u want
 
Blackmannnns

Blackmannnns

人生がゲームのようであることに気づくことは決してありません
Joined
Apr 2, 2020
Posts
6,024
Reputation
7,630
Time online
93d 5h 5m
Wats ur hair type
 
tyronelite

tyronelite

Future Tyrone
Joined
Oct 17, 2019
Posts
2,163
Reputation
3,393
Time online
59d 19h 52m
If your hair can curl you can get waves. I see plenty of white guys with it. Just takes longer
 
BrotherT

BrotherT

Amateur
Joined
Jul 26, 2020
Posts
389
Reputation
263
Time online
7d 23h 40m
If your hair can curl you can get waves. I see plenty of white guys with it. Just takes longer
my hair is natural wavy, but idk how to explain i dont want loose and barely visible waves, i want something like my avi, he has small wavy hair
 
BrotherT

BrotherT

Amateur
Joined
Jul 26, 2020
Posts
389
Reputation
263
Time online
7d 23h 40m
That’s literally the max anything after that is curly
so cant i make it more like my avi like small wavy instead of loose/big wavy hair?
 
tyronelite

tyronelite

Future Tyrone
Joined
Oct 17, 2019
Posts
2,163
Reputation
3,393
Time online
59d 19h 52m
so cant i make it more like my avi like small wavy instead of loose/big wavy hair?
No your hair needs a consistent curl pattern. Why do you want waves anyway?
 
BrotherT

BrotherT

Amateur
Joined
Jul 26, 2020
Posts
389
Reputation
263
Time online
7d 23h 40m
No your hair needs a consistent curl pattern. Why do you want waves anyway?
guy from my avi has wavy hair not curly. I wrote by mistake waves , i thought waves and wavy are the same. I already have wavy hair but i was wondering if i can make the waves tighter.

not like this:

but more like this


Idk how to explain fuck this thread xd
 
Native

Native

cursed child, blessed with misfortune
Joined
Mar 23, 2020
Posts
6,431
Reputation
12,711
Time online
56d 7h 59m
broh.

you are trying to look like character that doesn't exist
 
BrotherT

BrotherT

Amateur
Joined
Jul 26, 2020
Posts
389
Reputation
263
Time online
7d 23h 40m
broh.

you are trying to look like character that doesn't exist
xd no , i just dont know the name of the haircut or how to achieve it and hes the only inspiration for that haircut, if u can name the haircut i will be thankful
 

Similar threads

BrotherT
Replies
8
Views
188
DatNibba11
DatNibba11
BrotherT
Replies
13
Views
211
alligatordude
alligatordude
machinemoggingchad
Replies
10
Views
325
Satan
Satan

Users who are viewing this thread

Top